piątek, 22 lipca 2016

Ciasto wielofunkcyjne.

Już dziś czeka mnie przygotowanie tortu na sobotnią imprezę mojej Laury. Dlatego pomyślałam, że podzielę się z Wami moim przepisem, z którego przygotowuję ciasto wielofunkcyjne. Tak, dobrze czytacie wielofunkcyjne :) Jest to ciasto, które zawsze mi wychodzi, które zawsze wszystkim smakuje i można je przygotować naprawdę na wiele sposobów, co postaram się Wam udowodnić poniżej. Wystarczy, polać je czekoladą, przełożyć kremem, dodać barwnik. Moja ulubiona opcja, to przekroić je na pół, w poprzek - tak by powstały dwa placki. Na jeden nakładam krem i owoce, a na drugi kładę owoce i zalewam galaretką (najlepiej robić to w tortownicy i poczekać aż galaretka będzie bliska stężeniu, tak by nie wsiąkła w ciasto) - i takim sposobem mam dwa ciasta ;)

Tak ciasto wygląda w wersji podstawowej i nawet w tak skromnym, wydaniu jest przepyszne.

Najpierw jednak przepis.
Składniki:
200g margaryny
1 szklanka mąki pszennej (170g)
1 szklanka cukru (270g)
4 jaja
2 łyżki kakao (w zależności jaki kolor ciasta chcecie)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru waniliowego

Zaczynam od margaryny, którą rozpuszczam w garnku i odkładam do przestygnięcia. Białka oddzielam od żółtek i pierwsze z nich ubijam na sztywną pianę i odstawiam na bok. Następnie do żółtek dodaję cukier i cukier waniliowy i ubijam, dodaję przestygniętą, rozpuszczoną margarynę, później przesiewam mąkę i proszek do pieczenia, a także kakao. Na koniec dodaję ubite białka i wszystko delikatnie łączę.
Ciasto piec w piekarniku nagrzanym góra dół, w 180'C ok. 40 minut.

Thermomix:
Nie będzie prosto ;) Margarynę rozpuszczam w rondlu (można w thermomx'ie, ale polecałabym robić to dopiero po ubiciu białek, żeby nie myć co chwilę sprzętu). W naczyniu TM ubijam białka przy pomocy motylka - obr. 4, 2 min. Przekładam do innego naczynia. Wrzucam żółtka, szklankę cukru, cukier waniliowy - obr 2-3, 1 min. Następnie dodaję rozpuszczoną i wystudzoną margarynę - obr. 2, 30 s. Później mąkę i proszek do pieczenia (tu też przesiewam) - obr. 2-3, 2 min. Na koniec dodaję białka - i tu mieszam już tylko za pomocą kopystki. 

Czas na zdjęcia ciast, które zrobiłam z powyższego przepisu :)
























Smacznego i miłego weekendu!

24 komentarze:

  1. Ale mi narobiłaś smaka tymi pychotkami!!! Poczułam się jakbym przez dziurkę od klucza zajrzała do magicznej cukierni:))
    Wypieki wyglądają obłędnie.

    Ps. Nie mam TM i tak na prawdę dopiero się o nim dowiedziałam z jakiegoś bloga:) podobno jest super, tylko cena ten tego "ciut" wysoka;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :) Jeśli chodzi o to ciasto, lubię się nim 'bawić' :)
      P.S. Super jest, cena nie - wszystko się zgadza :) Ja miałam fuksa i kupiłam za pół ceny :) a nawet mniej, ale nie mam tego najnowszego :)

      Usuń
  2. Wow wyglądają bardzo smacznie. A to ciasto wielofunkcyjne to bardzo sprytne :) Ja przestałam robić ciasta. Miałam etap w życiu że chciałam się ich nauczyć i piekłam częściej. Zanim urodziła się Ala to robiłam już tylko okazjonalnie, a teraz już mi się nie chce - może więc wypróbuje Twój sprytny pomysł na najbliższą okazję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbuj, próbuj :) u mnie odwrotnie wraz z pojawieniem się dzieci zaczęłam piec częściej :)

      Usuń
  3. w takim razie musze jaja kupicP

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejuuuu...szczęka mi opadła i ślinka leci jak szalona...jakie pyyyyszne!!! Najbardziej to bym chapnęła teraz ciasto na 4 zdjeciu (kolorowe z owocami ), zresztą wszystkie są piękne i smaczne napewno :) Ja kiedyś piekłam dużo ciast, a teraz jakoś nie mam ochoty tego robić - ale zjeść bym zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja je lubię w tej właśnie owocowej wersji :) Tobie pewnie chęć na pieczenie minęła, bo z tego co pamiętam, to musisz się bardzo ograniczać ze względu na skazę białkową...

      Usuń
  5. Ale pychotki, piękne! Narobiłaś mi smaku, chyba dzisiaj sama coś upiekę ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piecz, piecz - na pewno się nie zmarnuje :) Ja dziś już bez ciasta, ale za to chleb piekłam ;)

      Usuń
  6. super, taki przepis baza to coś, co powinna odkryć każda osoba w kuchni. bardzo przydatne i szalenie praktyczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak :) i mimo tego samego przepisu zawsze jest inaczej :)

      Usuń
  7. Taki kolorowy tort moja mama zrobiła mi na urodziny! Wszyscy byli zachwyceni! :) melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę wypróbować !!!! W każdej wersji wygląda smacznie :) Mniam

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow te wszystkie cuda na zdjęciach to z tego wielofunkcyjnego ciasta :) jestem szczerze w szoku! :) Koniecznie muszę zapisać przepis i wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Eh jakie pyszne ciasta - a te z owocami to wprost genialenie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :) Z owocami to moja ulubiona kombinacja :)

      Usuń