środa, 13 kwietnia 2016

Czapka z dresówki dla dziewczynki - tutorial


Kwiecień plecień poprzeplata, trochę zimy, trochę lata - jak mówi nasze pogodowe przysłowie. Z tej okazji postanowiłam uszyć córci kolejny komplet: czapka + komin. Już miałam zamawiać tkaniny, ale okazało się, że w moich zapasach jest kilka skrawków, z których da się coś zrobić. Stwierdziłam, że nie chcę kolejnej czapki typu smerf i wymyśliłam inne rozwiązanie. Zestaw córki szyłam wczoraj, więc dziś specjalnie dla Was przygotowałam tutorial w odwrotnych kolorach.

Co jest potrzebne do uszycia czapeczki dla dziewczynki?
- tkanina dresówka (najlepiej dwa kolory)
- maszyna
- nożyczki
- nici
- szpilki


Będziecie potrzebować jeden kawałek tkaniny w rozmiarze 25-30cm (wysokość) i 50-60cm (w zależności od obwodu głowy), dodatkowo kilka małych prostokątów (dwa na kokardę i jeden do wykonania paska, którym zwiążemy czapkę). 
Materiał, z którego będzie uszyta czapka należy podłożyć (spiąć szpilkami i zszyć pod maszyną). Następnie złożyć na pół (prawą stroną do prawej) i zszyć (mając na uwadze obwód głowy dziecka). 

 

Podstawa gotowa, czas na dodatki: kokardę i pasek do związania czapki na górze. Przygotowane paski składamy i zszywamy, zostawiając otwór do wywrócenia na prawą stronę. Dłuższy pasek zaszywamy ręcznie ściegiem krytym. Inaczej postępujemy z fragmentem przeznaczonym na kokardę (zdjęcia poniżej).

  

 

Prostokąt na kokardę składamy z dwóch stron do środka i przeszywamy na bokach, następnie ręcznie zszywamy z jednej i drugiej strony, zostawiając otwór na wywrócenie tkaniny na drugą stronę. Formujemy kokardę i zszywamy przy użyciu małego paseczka, który przyszykowaliśmy wcześniej.

  


Gotową kokardę przyszywamy do czapki, związujemy górę na supeł i skończone. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz