piątek, 22 kwietnia 2016

Poszewka na poduszki - tutorial.

Jakiś czas temu rozmawiałam z Babcią o szyciu, szydełkowaniu i robieniu na drutach. Ciocia przysłuchując się stwierdziła, że powinnam uszyć Babci cudaka... uśmiechnęłam się i stwierdziłam, że cudaka nie, ale już mam pomysł na prezent i tak od słowa do słowa powstała poduszka, a nawet dwie, co by żadna z moich babć nie czuła się poszkodowana ;)


Od czego zacząć gdy chcemy uszyć poszewkę na poduszkę? Najlepiej od przygotowania dwóch kawałków materiału (u mnie minky i bawełna). Dodatkowo cztery fragmenty na troki (zamiast wszywania zamka, zrobiłam poszewki na wiązania). Podłożyłam dolną część materiału mocując szpilkami troki (zarówno w bawełnie jak i minky).


Następnie złożyłam ze sobą dwa kawałki materiałów - prawą stroną do siebie i zszyłam. Zabezpieczyłam tkaninę przed pruciem ściegiem zygzakowatym. 


Pozostało obciąć niteczki i gotowe :)


Jeszcze tylko włożyć poduszkę do środka i mam prezenty. Mam nadzieję, że babciom się spodoba :)





2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze tak się zastanawiałam jak to jest zrobić samemu poszewki na pościel. Chociaż ja nigdy tego nie robiłam ponieważ nie umiem, to z miłą chęcią bym się nauczyła. Już widzę te ładne poszewki np. na poduszkach naturalnych https://senpo.pl/poduszki/poduszki-naturalne dzięki którym nasz sen byłby o wiele lepszy :)

    OdpowiedzUsuń