wtorek, 6 grudnia 2016

Pomysł na zimowo-świąteczną sesję zdjęciową.

Dziś odrobinę inaczej, ale wciąż w klimacie świątecznym. Chciałabym pokazać Wam jak łatwo i przyjemnie wykonać zimową sesję zdjęciową, a raczej jak przygotować tło do takich zdjęć ;) Będę szczera, łatwo i przyjemnie to jest w teorii - w praktyce różnie, bo obiekt fotografowany - w moim przypadku dzieci, to modele bardzo ruchome i nie zawsze współpracujące. Są dzieci, które jak tylko zobaczą obiektyw aparatu od razu ustawiają się, robię piękną minkę i pozują - to chyba jakieś cudowne wyjątki ;) Moje osobiste szkraby w momencie kiedy dopadam aparat i chcę zrobić zdjęcia "ustawiane" maja milion ważniejszych rzeczy do roboty ;) Ale i z tym idzie sobie poradzić - wystarczy małego delikwenta czymś przekupić i można działać. Jeśli chcecie dać dziecku coś słodkiego - pamiętajcie, żeby zrobić to po sesji, inaczej zdjęcia będą w klimacie czekoladowo - zimowym ;) 

Pierwszą sesję zrobiłam w przedszkolu u mojego syna, fotografowałam dzieciaki w dwóch stylizacjach:
1.

Sadzałam dzieciaczki na taborecie i dawałam w rękę prezent.

2.

Dzieciaczki dostały do zabawy piórka i miały dmuchać - super sprawa. Przedszkolaki podeszły do sprawy bardzo poważnie - a ja byłam bardzo zadowolona z efektów. 

Na koniec zdjęcie w nakryciu głowy lub opasce - każdy mógł wybrać co mu pasuje i na co ma ochotę.

Następne sesja - to zdjęcia rodzinne. Jednak tu pokażę Wam tylko aranżacje jakie przygotowałam - dzieciaki miały podobne zadania jak w przedszkolu, jednak sceneria delikatnie się zmieniła.
1.

2.

I ostatnia sesja rodzinna domowa. Tu przygotowałam tylko jedną stylizację, ponieważ moja mała panna nie za bardzo chciała współpracować. Po drugie zależało nam by zrobić przynajmniej jedno zdjęcie rodzinne - na pamiątkę - jakoś tak się zawsze trafia, że mamy mało zdjęć w czwórkę. 



Robienie zdjęć dzieciom (pozowanych) to nie taka prosta sprawa, dlatego miejsce w głowie kilka pomysłów na stylizacje, aranżacje, ustawienie osób na zdjęciu. Możecie to sobie nawet rozrysować na kartce, wtedy szybciej i sprawniej będą przebiegać zmiany stylizacji.
Przy zdjęciach z małymi dziećmi dobrze mieć za obiektywem jakiegoś ktosia, który będzie przyciągał wzrok wszystkich pozujących, a szczególnie tych najmniejszych. 
Jeśli chodzi o sprawy techniczne, do pojedynczych zdjęć dzieci (w pozycji siedzącej) wystarczy Wam metr tkaniny (mb 150cm), przy sesji rodzinnej lepiej mieć większy zapas, najlepiej dwa metry (mb 150cm). Jeśli nie macie tkaniny, możecie spróbować na ścianie - najlepiej jak będzie białą, z cegły, sympatycznej dla oka tapety. 
Na podłodze położyłam narzutę na łózko, a dodatki - wszystko co miałam pod ręką, grunt to nie przegiąć z ilością, bo to osoba/osoby fotografowane są na zdjęciach najważniejsze.

Pozdrawiam serdecznie

40 komentarzy:

  1. Bardzo świątecznie :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super fotki!!! Twoje dzieci jak świąteczni modele - wow!
    Ps. U nas brak wolnej ściany, gdzie moglibyśmy rozstawić tło:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zdarza im się czasem - Wiktorowi robiłam w przedszkolu, a przy paniach jest grzeczniejszy ;)
      W domu tło przyczepiłam taśma do szafy, bo nie miałam gdzie ;)

      Usuń
  3. Ale fajny pomysł ;) Nie dość ze w domowym zaciszu, to jeszcze "za darmo" i jak u profesjonalnego fotografa :) Bardzo fajna pamiątka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Tyle tylko, co trzeba było przygotować i kilka zdjęć zrobić - w sumie w domu to 20 minut trwało, z czego połowa czasu to przygotowanie dekoracji ;) Do profesjonalnego jeszcze daleko - ale uczę się, uczę :)

      Usuń
  4. Świetne fotki takie naturalne. Musze mojego szkraba namówić na taką sesję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Namów, namów - czasem zdjęcia zaskakują i wychodzą ładniejsze niż się zakładało, a pamiątka zostaje :)

      Usuń
  5. Przepiękne zdjęcia!!!! Z pewnością skorzystam z Twoich rad :-) dziękuję za ten post!!! :-)
    Pozdrawiam gorąco :-)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :) Proszę bardzo - ciesze się, że może Ci się przydać :)

      Usuń
  6. Masz wiele zainteresowań :) Ja robię małej comiesięczną fote ze słoniem z ikei, ale im jest starsza tym zdjęcie jest z opóźnieniem... hehe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę tego jest, oby tylko nie okazało się, że za dużo ;)
      Super są zdjęcia co miesiąc (ja to jakoś przegapiłam) i to z rzeczą która nie rośnie, tak jak dziecko, wtedy ma się fantastyczne porównanie :)
      To ja Cie dziś ponaglę, czy zdjęcie w tym miesiącu już zrobione? :)

      Usuń
    2. teraz dopiero czytam Twoją odpowiedz :) 6 grudnia nadal byłam spóźniona (powinnam wykonać 4), a zdjęcia zrobiłam dopiero wczoraj :o Ale dziękuję za ponaglenie. Pewnie by mnie zmotywowało :)

      Usuń
  7. Dzieci i ich rodzice mają szczęście, że mają kogoś takiego jak Ty.
    Super:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aj dziękuję Ci bardzo :) Jak na razie nikt nie narzekałam, więc mam nadzieję, że zdjęcia się podobają, a rodzice, którzy wiedza, że ja robiłam zdjęcia podziękowali - więc bardzo miło :)

      Usuń
  8. Bosko. napatrzeć i nadziwić sie nie moge! Ty masz zawsze super pomysły:)
    ściskam kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudne zdjęcia! Jestem nimi na prawdę zachwycona:) Twoje dzieci pozują jak prawdziwi modele:) A wiesz, że myślałam o czymś podobnym? To znaczy na roczek synka byliśmy na profesjonalnej sesji i myślałam, żeby teraz zrobić sobie samemu taką w domu, na gwiazdkę. Bo na punkcie zdjęć mam na prawdę bzika. Ale powiedz mi, czy miałaś jakiś specjalny sprzęt? A jak rozwiązałaś sprawę oświetlenia? U mnie w mieszkaniu jest za ciemno, żeby wyszły takie piękne zdjęcia...Czy użyłaś profesjonalnej lampy? No i na koniec, skąd wytrzasnęłaś taki piękny materiał na tło?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) My już kilka razy mieliśmy wybrać się do fotografa, ale zawsze coś, zawsze coś ;) A że ja lubię robić zdjęcia, to postanowiłam zacząć robić je w ten sposób :)
      Mój sprzęt to lustrzanka cyfrowa i dodatkowa lampa. Jesli nie masz lampy, możesz spróbować zrobić to inaczej - ale nie obiecuję, że się uda. Wystarczy, że włączysz lampę zamontowaną w aparacie (dobrze byłoby jeśli masz lustrzankę) i zasłonisz ją chusteczką jednorazową (jedną lub dwoma warstwami) Musisz popróbować jak zdjęcia wychodzą i może dzięki temu uda Ci się uzyskać dobry efekt.
      Zdjęcia na których jest Wiki robiłam bez lampy - ale w przedszkolu jest bardzo jasno :) Dodatkowo nieco rozjaśniłam je w programie.
      Te materiały kupiłam na allegro - jest ich tam całe zatrzęsienie ;) Zazwyczaj kupuję od katka19 :)
      Mam nadzieję, że pomogłam :)

      Usuń
    2. Pewnie:) Ja też używam lustrzanki, tylko z tą lampą mam problem. Coś wymyślę:) Pozdrawiam

      Usuń
    3. Spróbuj z ta chusteczką, jak byłam bez lampy, to tak kombinowałam i czasem wychodziło :)

      Usuń
  10. ja nigdy nie moge znalezc takich materialow:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale piękne tło i sceneria! :O :-D To zdjęcie w czapce jest śliczne :-) Ja często jako tło traktuje biały brystol a1, parapet lub po prostu biurko.
    Pozdrawiam cieplutko ;-)
    Weronika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :) W sumie wszystko z czego da się zrobić tło jest dobre - potrzeba tylko odrobinę kreatywności :)

      Usuń
  12. Świetny pomysł i realizacja. To szare tło jest rewelacyjne:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł na sesję i rewelacyjną pamiątkę, a nawet i na świąteczny prezent! :) Myślę, że nie jedna Babcia byłaby szczęśliwa dostając taki podarunek. ;) Wszystkie ujęcia piękne, choć chyba najbardziej moje serce skradają dwa ostatnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym świątecznym prezencie właśnie myślę, a raczej dodatku :)

      Usuń
  14. Super pomysły! Prawdopodobnie będę robiła sesję świąteczną dzieciaczkom, więc inspiracje jak najbardziej się przydadzą :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak już będę miała potomstwo, to taka sesja będzie obowiązkowa ;D

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna sesja zdjęciowa.Swietna na pewno była zabawa.Serdecznie pozdrawiam.


    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna sesja zdjęciowa.Swietna na pewno była zabawa.Serdecznie pozdrawiam.


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) W przedszkolu, troszkę mi zajęło, ta rodzinna też, a nasza na szybko ;)

      Usuń
  18. G
    E
    N
    I
    A
    L
    N
    E
    !
    Jestem zachwycona.
    Na pewno wszyscy się cieszyli z efektów tej sesji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie :) Ja z efektów jestem zadowolona i mam nadzieję, że reszta także :)

      Usuń