czwartek, 1 grudnia 2016

Dekoracje świąteczne - juta.

Dekoracje świąteczne ruszyły pełną parą, codziennie staram się zrobić coś nowego. Na ta chwilę, jeśli chodzi o ozdoby najwięcej mam wianków. Różnego rodzaju, z różnych materiałów i w różnych stylach. Dziś pokażę Wam jak zrobić wianek z jasnej juty. 

Do wykonania wianka potrzebne będą:
- styropianowe koło,
- jasna juta,
- szpilki, 
- klej na gorąco,
- ozdoby: szyszki, gałązki igliwia, czerwone koraliki

Zaczęłam od owinięcia kółka paskiem juty, którą przyczepiłam szpilkami.

Następnie zabrałam się za formowanie 'falbanek' z juty. Aby równo uciąć potrzebne nam paski, dobrze jest odmierzyć odpowienią szerokość i wyciągnąć jedną nitkę z tkaniny.
Po wyciągnięciu nitki, zostaje ślad, po którym śmiało możemy ciąć, dzięki temu nasze kawałki będą równe. Potrzebujemy kilkunastu kwadratów z juty ok. 10x10cm.


Składamy tak jak na zdjęciach poniżej - po uformowaniu odpowiedniego kształtu, końce skleiłam za pomocą kleju na gorąco - za jedną rękę warto nałożyć rękawiczkę, z grubszymi gumowymi palcami - wtedy raczej nie oparzycie się klejem.




I niestety więcej zdjęć z wykonywania pracy nie mam, ale co nieco postaram się wytłumaczyć. Elementy, które złożyliśmy z juty, należy przyczepiać do wianka, ja to robiłam szpilkami, a dodatkowo klejem, by wszystko się dobrze trzymało. Przyczepiałam naprzemiennie, tak by nie powstała dziura. "Fale" umieściłam tylko z jednej strony wianka, na sam koniec w kilku miejscach przyczepiłam czerwone koraliki i dokleiłam dekorację z szyszką. Możecie iść w stronę bardziej eko i doczepić anyż, laski cynamonu, suszone cytrusy, szyszki, orzechy - kto co lubi.


Z juty wykonałam również bombkę, styropianową kulkę owinęłam paskiem juty, na górze z paska juty zrobiłam delikatne fale, a na koniec dokleiłam gałązkę igliwia i przyczepiłam plastikowe jabłko. 
 



 



 
Moja Mama zamówiła u mnie jutowy wianek, więc zaraz lecę na zakupy i zabieram się za następny i coś czuję, że to nie będzie ostatni. 
Pozdrawiam serdecznie




42 komentarze:

  1. Jutę kocham miłością wielką i bardzo często wykorzystuję ją w wiankach i innych dekoracjach :) Twoja wersja baaaardzo mi się podoba, śliczna :)
    Pozdrawiam serdecznie, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja też lubię jutę - można z niej wymyślić milion rzeczy :) a ta jasna dodatkowo jest odrobinę bardziej elegancka :)

      Usuń
  2. Świetny, pasował by do moich jutowych osłonek na doniczki:) Tylko czy M zrobi mi kolejną dziurę w ścianie ooo z tym chyba gorzej!Pomyśleć muszę o stole :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana kup sobie takie specjalne haczyki do wieszania dekoracji (command)- nie trzeba wiercić dziur, a jak zdejmiesz dekorację, to haczyk jest przezroczysty i nie widać - więc nie przeszkadza :)

      Usuń
  3. Ale uper pomysł :) Mam w domciu i dużo juty i krążki to spróbuję też taką dekorację świąteczną zrobić :) Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Miłej pracy życzę :) Jestem ciekawa efektu :)

      Usuń
  4. Bardzo lubię jutę. Piękne dekoracje.
    Cudownego grudnia życzę!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki prosty, ale przepiękny! :) Bardzo mi się spodobał Twój wianuszek ;)Juta to bardzo wdzięczny materiał do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Oj tak, cuda można z niej wyczarować, a ta jasna podoba mi się jeszcze bardziej :)

      Usuń
  6. Juta ma w sobie to coś - niby zwyczajna a można z niej wyczarować fajne rzeczy:) Tak jak i Ty wyczarowałaś:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, w sumie jak się na nią spojrzy w większym kawałku, to to takie brzydkie, szorstkie ;) Ale po chwili można mieć ładną dekorację :)

      Usuń
  7. Bardzo ładnie Ci ten wianek wyszedł. Ja w ten weekend zamierzam wyjąć trochę dekoracji i też wkrótce pokażę na blogu :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładne dekoracje. Małe żaróweczki skradły moje serce.
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :) wcześniej żarówki robiły jako wazoniki, co prawda nie wiem jak te osoby wyciągnę, ale jak się nie uda, to trudno, mam jeszcze kilka pustych żarówek :)

      Usuń
  9. Cudne dekoracje:) wianek uroczy pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładnie ja szukam jakiś gałązek ale u nas póki co pustki moze jeszcze za wcześnie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja gałązki już mam :) Akurat za blokiem wycieli choince kilak gałązek :)

      Usuń
  11. O kochana, widzę, że u Ciebie już bardzo świątecznie:) Wianek robi wrażenie. Pomysł bardzo ciekawy, a efekty widać na zdjęciach. Sama mam kilka wianków z poprzednich lat, własnoręcznie robionych, ale na taki pomysł nigdy nie wpadłam. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj bardzo świątecznie ;) Ja stare wianki rozwaliłam i zrobiłam nowe ;)

      Usuń
  12. wspaniałe te jutowe dekoracje, pozdrawiam cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwszy raz spotykam się z jutą - jak to się stało :D Piękne te ozdoby! Muszę rozejrzeć się za jutą i sama spróbować zrobić dekorację świąteczną, bo uwielbiam ozdoby DIY w klimacie świątecznym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja swoją kupuję w kwiaciarni - przez internet też mi się zdarzyło, ale przyszła wygnieciona, a ta z kwiaciarni stoi zwinięta w rolce i nie trzeba jej prostować :)

      Usuń
  14. No patrz, jaka zdolniacha! Piękne ozdoby.
    Ja też lubię jutę. Wykorzystałam ją kiedyś do wianka z korków po winie.
    Juta dobrze współgra z naturalnymi dekoracjami, które można przynieść ze spaceru... To wdzięczny materiał, który naprawdę daje dużo możliwości...
    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie :)
    Uwielbiam jutę, bardzo pasuje do wszelkich naturalnych i świątecznych dekoracji.
    Pozdrawiam cieplutko na weekend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jednej z wianków chce własnie zrobić z kuchennymi dodatkami, cynamon i pomarańcza, mam nadzieję, że się uda :)

      Usuń
  16. Przeuroczy wianuszek!!! Wygląda cudownie z tymi "marszczeniami"!!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. aaaa super !! uwielbiam swiateczne DIY :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :) Ja też dlatego ciągle coś robię :)

      Usuń
  18. prezentuje się super, na zdjeciach wszystko wydaje się proste...obawiam się jednak, ze w teorii juz takie nie jest

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest tak źle, całkiem przyjemnie się to robi i chyba nie aż tak trudno :)

      Usuń
  19. Śliczne masz te dekoracje. Wianek cudny. Ja choć o dekoracjach myślę już z 2 lub i 3 tygodnie jeszcze nic nie zaczęłam. Prywatne sprawy trochę to opóźniają... :) trochę bardzo. Wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) U mnie też może być mały zastój, bo właśnie troszkę spraw mi spadło na głowę i nie wiem czy wszystko uda mi się ogarnąć :) Szybkiego załatwienia spraw i miłego dekorowania :)

      Usuń
  20. Extra!
    Taki świąteczny kącik wyszedł Ci wygaśnie!
    Strasznie mi się podobają te dekoracje w białej ramce ! można je zmieniać i jest wiele opcji i pomysłów co tam umieścić - musze sobie taką przysposobić !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jak nie znajdziesz takiej w sklepie, to zrób - wierze w Twoje zdolności :) Ja miałam robić, ale trafiła się za 9 zł, więc stwierdziłam, że nie ma sensu się bawić ;)

      Usuń
  21. Ajjj, cudnie! Piękne świąteczne ozdoby!
    Jestem właśnie na etapie poszukiwania inspiracji na dekoracje do domu. Jutro zamierzam się tym wszystkim zająć :) W takim razie pozwól, że popatrzę sobie i Twoje pomysły :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetnym materiałem na dekorację jest juta, w tym lina jutowa. Zrobiłam z niej kiedyś wieniec świąteczny na drzwi - wygląda wspaniale, potem zrobiłam taki drugi dla siostry. Można go pięknie przyozdobić i prezentuje się oryginalnie.

    OdpowiedzUsuń