środa, 3 lutego 2016

Przysmak z Saragossy na tłusty czwartek


Tłusty czwartek już jutro, więc czas się do niego porządnie przygotować. 
Co roku staram się przygotować dla moich domowników coś nowego i tak w tym roku wypadło na przysmak z Saragossy przepis znalazłam tu

POMARAŃCZOWE WIANUSZKI

  • - sok i skórka z 1 małej pomarańczy
  • - sok pomarańczowy z kartonika
  • - 180 g mąki pszennej
  • - 100 g masła
  • - szczypta soli
  • - 4 jajka rozmiar L
  • - 1 l oleju rzepakowego do smażenia, ja zużyłam nieco mniej

LUKIER POMARAŃCZOWY


  • - 120 g cukru pudru
  • - około 30-40 ml soku pomarańczowego z kartonika
  • - otarta skórka z 1/2 pomarańczy

Pomarańczę dobrze umyj i zetrzyj skórkę, następnie ją wyciśnij i uzupełnij sokiem z kartonu do 220 ml. Sok połącz z masłem, 1/2 skórki z pomarańczy, szczyptę soli zagotuj w większym rondlu. Dodaj mąkę i energicznie wymieszaj twardą łopatą przez ok. minutę. Ciasto przełóż do miski i poczekaj aż przestygnie. Następnie miksując ciasto dodawaj stopniowo jajka.
Przygotuj papier do pieczenia i potnij go na kwadraty 10x10 cm, rękaw papierniczy napełnij ciastem i  na wyciętych kwadratach formuj wianuszki.
Do garnka o średnicy ok. 20 cm wlej olej (wysokość 4 cm) i podgrzej do temp. 160'-170'. Wianuszki wraz z papierem umieść w garnku (mi mieściły się 3 szt.) Po chwili odklej papier, wianuszki smaż z obu stron na złoty kolor i wyciągaj na ręcznik papierowy by odsączyć je z tłuszczu.

Miały być wianuszki - niestety nie miałam tak szerokiej końcówki do wyciskania, więc wyszło nieco inaczej ;)



Przepis do TM: do pojemnika wlewamy sok z pomarańczy i sok z kartonika, masło, 1/2 skórki z pomarańczy, sól i podgrzewamy 100'/obr 2/7 min - przykryć miarką. Wsypać mąkę obr 4/1 min - poczekać aż masa wystygnie. następnie obr 2-3/1 min jajka wlewać przez otwór w pokrywie, ostatnie 20s/obr 4. Przekładamy do rękawa cukierniczego i formujemy pączki/oponki.

Moja rada: przygotujcie sobie na blacie kawałki papieru a na nich wyciśnięte pączki - bardzo szybko się smażą i jeśli będziecie chcieli wyciskać je w trakcie smażenia, to możecie mieć węgielki ;)

Zrobiłam lukier, ale nie wyszedł mi tak ładnie jak chciałam, więc proponuję pączusie oprószyć cukrem pudrem. Mam nadzieję, że chociaż kilka sztuk zostanie do jutra.





Smacznego!

1 komentarz:

  1. Uwielbiam te wianuszki ;) Są przepyszne! :) Ja w tym roku tłusty czwartek miałam caaały tydzień ;) I chyba się przedłuży jeszcze ;)

    OdpowiedzUsuń