wtorek, 11 października 2016

Czapka uniseks.

Spodobał Wam się post, w którym pokazuję krok po kroku jak uszyć komin - teraz przyszedł czas na czapkę. Czapka będzie cieniutka i jednostronna. Powstała z potrzeby chwili, podczas wyprawy do sklepu, tak mnie obwiało, że zaraz po powrocie zabrałam się za uszycie czapki. Niestety nie zrobiłam zdjęć - stety mężowi tak się spodobała, że jemu uszyłam taką sama, tylko bez wąsów i tym razem udało mi się zrobić zdjęcia ;)
Wycinamy prostokąt - szerokość - centymetr mniej niż obwód głowy, wysokość ok. 27 cm - tkanina dresówka.

Tkaninę składamy na pół,

i jeszcze raz na pół.

Tniemy jak na zdjęciu niżej.

Tkaninę łączymy za pomocą szpilek (fragment po lewej stronie nie wymaga szpilek, bo nie jest rozcięty, jednak chciałam żebyście wiedzieli, że trzeba przeszyć tą całość, którą zaznaczyłam).

Przeszywamy po szpilkach i następnie rozcinamy czapkę jak na zdjęciu - można od razu szyć czapkę z dwóch fragmentów, ale przy zaokrąglaniu rogów mi ta tkanina by się rozjechała.

Gotowe! P.S. czapka nie jest kanciata, musi się 'rozchodzić' ;)

Męża bez dekoracji, moja z wąsem 
- jeśli macie ochotę na taki guzik, ten oraz inne ciekawe zamawiam TU.

 

Mam nadzieję, że komuś się przyda - mi tam już ciepło w uszy, a Wam?
Pozdrawiam serdecznie

25 komentarzy:

  1. Wąsik fajnie się wpasował. Jakiego materiału użyłaś do czapki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dresówki :) Właśnie zapomniałam dodać, zaraz to uzupełnię :)

      Usuń
  2. Wyszły superowe! Też mam na swoim koncie szycie czapek dla moich Maluchów... z ich własnych "za ciasnych" koszulek;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) O proszę, z koszulek jeszcze nie próbowałam, też fajny pomysł :)

      Usuń
  3. Świetne, takie cienkie czapeczki są idealne, bo chronią przed chłodem, a jeszcze nie są za ciepłe, jak te zimowe.
    Nie dziwię się, że mąż zamówił sobie swoją osobistą :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja tam czapkowy człowiek ;) Lubię jak mi w uczy ciepło i jak włosy nie latają po całej głowie i twarzy - a czapka pomaga je uporządkować ;)

      Usuń
  4. Ha:)Może uszyję sobie taką na przyszłe wakacje w Skandynawii:) Tam często wieje:) Pozdrowienia serdeczne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjne, a ten wąsik... ach ten wąsik wyglada bosko

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny, a niebieski wąs dodaje jeszcze bardziej uroku. U mnie jeszcze tak zimno nie jest...tzn, dopiero pomyślałam o rękawiczkach, ale dzięki tobie wykopię już i czapkę ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubie takie ozdóbki, a w tych guziczkach to się zakochałam :) Rękawiczek u mnie brak - zazwyczaj mam długie rękawy ;)

      Usuń
  7. Fajny pomysł i takie szybciutki sposób na czape :) Myślę, że z moimi zdolnościami krawieckimi bym sobie poradziła. Może i spróbuję :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj :) Bardzo szybko się szyje - no i ciepło w uszy ;)

      Usuń
  8. Kurczę, żebym tylko miała czas wyciągnąć maszynę z szafy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znajdź czas Kochana :) Uszyj sobie taki komplecik i swojej Małej :) Będziecie wyglądać uroczo! :)

      Usuń
  9. Wąsik to jeden z moich ulubionych motywów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój chyba też - mam do niego słabość - a te kolorowe w postaci guzików są dodatkowo urocze ;)

      Usuń
  10. Bardzo mi się podoba, lubię takie proste czapeczki ;) I wąsik ciekawy... ekstra :) P.S. Domek dotarł, jest piękny ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Czasem prostsze są najlepsze ;) I ciesze się, że domek dotarł :)

      Usuń
  11. Ja właśnie poluje na jakąś fajną cieplutką....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutorial do cieplejszej wrzucę już niedługo :)

      Usuń