czwartek, 9 czerwca 2016

Księga gości, księga życzeń - tutorial.

Wczoraj pokazałam Wam jak wykonać pudełko na obrączki TU, a dziś czas na kolejną rzecz - księgę gości/księgę życzeń - jak kto woli. Księgę wykonałam w podobnym klimacie jak pudełeczko. Było nieco trudniej - bo więcej pracy, ale równie przyjemnie. 


Do wykonania potrzebne będą:
- tkanina jutowa
- blok techniczny x5
- klej na gorąco
- klej biurowy
- tektura (ja użyłam okładek z bloku)
- karton
- igła
- nitka
- sznurek
- dziurkacz 
- dekoracje


Skleiłam ze sobą trzy tektury (przód księgi) oraz karton z dwoma tekturami (karton w środku - tył księgi).

Z tkaniny jutowej wycięłam dwa odpowiednie kawałki materiału, potrzebne do obłożenia okładki i przeprasowałam żelazkiem.

Tekturę przyłożyłam do tkaniny i obszyłam jej używając nitki z juty. Kolejnym krokiem było wsunięcie tektury i zaszycie otworu. 


Następnie złożyłam ze sobą dwie okładki i zszyłam, jak na zdjęciach poniżej:



Czas na dziurki: w bloku technicznym zrobiłam otwory dziurkaczem, jednak przy okładce się nie dało, bo nie miałam regulacji głębokości, więc dziurki w odpowiednich miejscach zrobiłam małym śrubokrętem. Następnie przeciągnęłam sznurek (nitka jutowa mogłaby być za słaba) i związałam całość - z delikatnym luzem, by przy przewracaniu kartek nie rozerwać całości.





Kolejny etap to ozdabianie:
Kleje na gorąco przyczepiłam koronkę, a później kolejne ozdoby.


Nie zdecydowałam się jeszcze na efekt końcowy - postanowiłam zwalić to na Pannę Młodą :) 



P.S. całość przeszyłam dookoła nitką - by album się nie pruł - niestety te jutowe niteczki wychodzą z lekkością - jeśli ktoś z Was będzie się za to zabierał proponuję spróbować przeszyć całość na maszynie, zaraz po tym jak wytniecie odpowiednie kawałki juty na okładkę.

18 komentarzy:

  1. Kolejny fajny pomysł :) Wygląda tak troszkę rustykalnie ale elegancko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim stylu będzie całe wesele + kolor przewodni fuksja :) Jeszcze kilka projektów w tym temacie będzie, bo Młoda codziennie coś wymyśla ;)

      Usuń
  2. Ja bym zrobiła bez kokardek;) ale wiadomo - Młoda decyduje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy co jutro powie Młoda :) Kokardki nawiązują do koloru przewodniego wesela :) Ale im dłużej patrzę, to chyba jednak bez... ;)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Hehe :) Jeszcze kilka tych ślubnych wstawek będzie - potem może jakieś dziecięce - bo ostatnio sporo w tym temacie szyję :)

      Usuń
  4. Bardzo lubię dodatki i dekoracje z juty ze względu na jej surowy i wyrazisty charakter. Koronka i różowe kokardki dodały materiałowi subtelności i romantyzmu, ale w końcu to ślubny gadżet : ) Pomysł i wykonanie pierwszorzędne, a książka razem pudełkiem na obrączki tworzą ciekawy komplet. Jest rustykalnie, oryginalnie i z pazurem: ) Jeśli takie będzie wesele, to szykuje się niezapomniana zabawa, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :) Takie właśnie ma być wesele :) Może uda mi się przemycić kilka zdjęć tu - o ile będę miała czas by zrobić ;) Do tego kompletu powstało i powstanie jeszcze kilka elementów, które niebawem pojawią się na blogu :)

      Usuń
  5. Bardzo pasuje do pudełeczka na obrączki :) Wiesz już ,że mam słabość do jutowych worków :) Teraz już do albumów :) ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie Sibillo mam nadzieje, że kolejne ślubne gadżety ucieszą Twoje oko ;)

      Usuń
  6. Ja bym też zostawiła bez kokardek, ale ja reprezentuję frakcję "nature" - no uwielbiam, uwielbiam jutę, len, dratwę, drewno, kamienie... Ech, co poradzić :) A przy okazji zapraszam do siebie na małe rozdanie i tak w sumie sobie teraz myślę, że nawet trochę kolorystycznie by się to zgrało... :D Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Młoda chyba kokardki zostawi, no ale zobaczymy ;) Wpadnę :)

      Usuń
  7. Bardzo fajnie pomysły, zarówno ten jak i z pudełkiem na obrączki. Moja koleżanka jest właśnie w trakcie ślubnych przygotowań, musze pokazać jej Twoje dzieła. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokaż, pokaż, mam jeszcze kilka pomysłów i niebawem się pojawią - może coś się koleżance spodoba i zrobi do siebie :)

      Usuń
  8. Świetnie wygląda. Taki album na zdjęcia pięknie by się prezentował.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję - album też będzie - tylko nie do końca ze zdjęciami ślubnymi ;)

      Usuń
  9. ale piękna, nie przesłodzona, oryginalna. świetna :)

    OdpowiedzUsuń