poniedziałek, 30 maja 2016

Galeria na ścianie - wskazówki.


Części z Was spodobała się moja galeria, która powstała po metamorfozie sypialni. Pomyślałam, że podzielę się z Wami cennymi wskazówkami, które mogą przydać się Wam w tworzeniu własnej galerii. Na początku musicie odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
- na której ścianie umieścicie galerię?
- jak duża ma być jej powierzchnia?
- jakie chcecie ramki: kolorowe, czarne, białe, czy antyramy?
- jakie kolory zdjęć: kolorowe, czarno-białe, w sepii?
- jak chcecie ułożyć ramki: symetrycznie, w artystycznym nieładzie, czy na planie figury geometrycznej?
- będziesz wbijać gwoździe, wiercić i mocować wkręty, czy użyjesz taśmy /rzepów montażowych?
- czy chcesz umieścić coś poza zdjęciami: grafiki, litery, rysunki, itp.?

Razem z Mężusiem wiedzieliśmy, że nasze ramki będą czarne, fotografie czarno-białe, że pojawi się lustro i ewentualnie jeden kolor jako dodatek, ale w żaden sposób nie może dominować. W poszukiwaniu inspiracji przejrzeliśmy Internet i utwierdziliśmy się w przekonaniu, że nasze ramki mają być ułożone w formie prostokąta. Odmierzyłam szerokość i wysokość ściany i na łóżku układałam przeróżne kombinacje, aż w końcu BINGO ;) 
Warto zrobić zdjęcia swoim pomysłom, wtedy bardziej widać, co rzeczywiście dobrze wygląda. (W puste miejsca na zdjęciach miałam zamiar dołożyć ramki).




Wszystko gotowe - mogliśmy zacząć wieszanie, użyliśmy rzepów montażowych, testowaliśmy je wcześniej i wiedzieliśmy, że to idealny sposób, by nie zniszczyć ścian. Tylko lustro zostało powieszone na haczyku, który wymagał wiercenia. 
W galerii znalazły się zdjęcia z pleneru ślubnego, który miał miejsce w zamku w Łapalicach i nad gdańskim wybrzeżem; fotografie z podróży poślubnej do Chorwacji i Wenecji, a między nimi nasze kciuki tworzące małe czerwone serduszko; oraz fotografie naszych pociech, a między nimi ich rączki, które również tworzą serce. Poza nimi zależało mi, aby w ramkach znalazło się kilka złotych myśli: tj. mój ulubiony cytat z Grey's Anatomy - słowa Derek Shepherd oraz kilka internetowych cytatów, które oddają naszą domową atmosferę i dwie grafiki. 






Jeśli zdecydujecie się na mocowanie ramek przy pomocy rzepu montażowego, pamiętajcie by z sprawdzić powierzchnię ramki z tyłu, musi być na tyle szeroka by można taki rzep przykleić. Jeśli coś Wam nie wyjdzie przy przyklejaniu i trzeba będzie rzep usunąć ze ściany, postępujcie jak na instrukcji, jedną ręką przytrzymajcie rzep, a drugą ciągnijcie w dół, w ten sposób ze ścianą nic nie powinno się stać :)

26 komentarzy:

  1. marzy mi się taka ... ale niestety kawalerka ; /

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kawalerce też się da, chyba, że na wszystkich ścianach masz meble? ;)

      Usuń
    2. Ujęłaś to idealnie :D

      Usuń
    3. bo dla chcącego nic trudnego ;)

      Usuń
  2. My właśnie zaczęliśmy zapełniać naszą ścianę kolejnymi ramkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Ja zbieram ramki na kolejną ścianę - w salonie :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Które? z okiennicami, czy okrągłe na sznurku? :)

      Usuń
  4. Uwielbiam takie galerie:)
    Nasza galeria w MAMELKOWIE jest na sporej części ściany. Mamy białe ramki, ale czarne u Ciebie też super wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Będę musiała poszperać w Twoich postach, to obejrzę Waszą :)

      Usuń
    2. :)tylko ja chyba swojej nie prezentowałam;)

      Usuń
    3. Nie znalazłam... ale natknęłam się na mega ohydne pająki, w rękach Twoich dzieci brrr.... na pocieszenie przeczytałam Twoja wizytę u szewca - pośmiałam się i doceniłam jeszcze bardziej swojego :) Dziś mąż mi przywiózł taką kankę, jak Ty masz :) i podziwiałam stemple :) I przeglądam dalej, w nadziei, że nie będzie więcej robali :)

      Usuń
    4. :)) więcej robali nie ma - słowo;)
      Miłej lektury.
      Ps. Ja Twojego bloga przeczytałam już od deski do deski:) Masz świetne pomysły i umiesz robić fajne rzeczy:)))

      Usuń
    5. Mi jeszcze trochę u Ciebie zostało :) Dobrze, że robali już nie będzie - czuje się bezpieczniej :)

      Usuń
  5. Bardzo mi się podoba. fajne te lustra na sznurku :PP

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Te kupiłam w pepco, ale widziałam podobne, tylko szara rama i nieco mniejsze w netto :)

      Usuń
  6. Podpisuje się również - podoba mi się bardzo! :) Galerie są niezwykle modne i potrafią odmienić nasze wnętrza w jedną chwilę. Obrazy, plakaty i zdjęcia dodają charakteru i pokazują kto tak naprawdę jest mieszkańcem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Pięknie to napisałaś w ostatnim zdaniu :)

      Usuń
  7. No dobra, to teraz ja się muszę poradzić...czy faktycznie ta taśma jest taka dobra? I z łatwością ją można oderwać? Kupiłam taśmę TESA Power strips do 2 kg i jestem ciekawa czy faktycznie tak dobrze będzie trzymać i nie oderwie się razem z farbą podczas usuwania... ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, ja używałam tylko commanda - ale myślę, że zasada jest podoba i działanie również :) Tj. jeśli robimy wszystko zgodnie z instrukcją, to jest ok :) Czyli - na pewno trzeba przestrzegać kg :) po drugie przy ściąganiu, np. plastry albo haczyki trzeba przytrzymać i ciągnąć to co do ciągnięcia jest ;) wtedy wszystko powinno zostać na miejscu :) u mnie tylko raz kawałek tynku odleciał - gdy haczyk nie został przytrzymany - od tego momentu zawsze trzymam i jest ok :) ja sobie bardzo chwalę - no i dziur w ścianach mam dużo mniej :)

      Usuń
    2. Dzięki za wskazówki, zobaczymy co mi to wyjdzie...ale wolę chyba żeby mi kawałek tynku odpadł niż wiercić w ścianach ;D

      Usuń
    3. Powiem Ci, że u mnie wiercenie w ścianach źle się kończy. w jednej jest cegła, w innej płyty kartonowo-gipsowe, a w innych jeszcze coś innego - albo np. w pokoju dzieciaków na jednej ze ścian, kabel w ścianie idzie po skosie! ;) Także wesoło - dlatego te plastry są idealne :)

      Usuń
  8. Chcę zapytać czy te taśmy nadal trzymają Pani galerię, czy nie odpadają obrazki i jaki model może Pani polecić. Bardzo ładny efekt. Pozdrawiam, D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :) Ja użyłam taśm command - taśma +rzep - są one przeznaczone do wieszania ramek, mają też różną moc - wszystko jest na opakowaniu :) Obrazki jak wisiały tak wiszą - trzeba tylko pamiętać by wieszać zgodnie z instrukcją, dobrze docisnąć i trzymać się wagi :)

      Usuń